Powyżej 20 to trochę dziwne... Z reguły mają od 5 do 11-12
Niemieccy klienci lubią wysokie osiągi
Zwiń
X
-
Niemieccy klienci lubią wysokie osiągi
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Niemieccy klienci lubią wysokie osiągi
Jak wynika z raportu niemieckiej firmy analitycznej B&D-Forecast, wśród zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów na przestrzeni ostatnich sześciu lat nowych samochodów osobowych widoczny jest wzrost popularności aut wyposażonych w silniki o mocy powyżej 136 KM.
Jest to fakt godny podkreślenia z uwagi na rekordowe obecnie ceny benzyny oraz oleju napędowego.
Zdaniem Ferdinanda Dudenhoffera, szefa firmy, obserwowany na niemieckim rynku motoryzacyjnym trend będzie się utrzymywał.
Okazuje się, że gdy w 2000 r. 17% nowych aut w Niemczech miało silniki o mocy nieprzekraczającej 68 KM, o tyle w pierwszej połowie bieżącego roku udział ten spadł do 9,1%. W analogicznym okresie udział aut z jednostkami o mocy od 68 do 136 KM skurczył się z 62,3% do 54,5%. Z drugiej jednak strony, największy wzrost popularności widoczny był w grupie aut, których silniki oferują od 136 do 190 KM, tj. z 14,5% rynku do 27,1%. W przypadku pojazdów z silnikami o mocy powyżej 340 KM udział w sprzedaży nowych aut podwoił się z 0,4% do 0,8%.
Autorzy raportu podkreślają fakt, że wraz z rosnącym zainteresowaniem klientów samochodami o wyższych osiągach na rynku pojawiły się silniki o obniżonej pojemności skokowej (downsizing) i dzięki temu poziom spalania nie uległ analogicznemu zwiększeniu.
[samar.pl - link]
z ciekawostek, to z tego co pamietam okolo roku 2000 udzial aut z motorami o mocach 150KM+ na naszym rynku, wynosil około 4%, prawdopodobnie tez znaczaco sie zwiekszyl, mysle, ze w duzej mierze dzieki dieslomsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
chodzi o to ze jak mozna porownac dane sprzed 6 lat z chwila obecna kiedy 6 lat temu typowe auto mialo powiedzmy silnik o mocy X a teraz ma o mocy 1,5X - ale nie wynika to IMO z "lubienia" wiekszej mocy tylko ze zwiekszenia dostepnosci takich silników. Chodzi mi o wydaje mi sie typowa nadinterpretacje statystyk.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaz ciekawostek, to z tego co pamietam okolo roku 2000 udzial aut z motorami o mocach 150KM+ na naszym rynku, wynosil około 4%, prawdopodobnie tez znaczaco sie zwiekszyl, mysle, ze w duzej mierze dzieki dieslomnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
Komentarz